Tyck & Tänk om vardagens innehåll...

Att förstöra....

Av Maria - 2018-06-28 11:18

Varför slår man ett barn?

Varför slår man sitt barn?

Ett barn som man har satt till världen?

Ett barn som man är skyldig att älska och skydda?

Det barnet kommer att växa upp och döma dig.

Det kommer att växa upp och inte förstå varför.

Sen när du förnekar att det har hänt... Usch... Det talar bara om hur feg du är...

 

Det är nog så att det är lättare att bygga starka trygga barn än att laga trasiga vuxna...

 

Vad är lycka? Vad är att vara lycklig....

 

Psykisk ohälsa kan vara dödligt farligt.... Precis som Cancer, diabetes, hjärnhinneinflammation, blodförgiftning.... Men de 4 sistnämda är det ingen som raljerar om... Men psykisk ohälsa det kan alla bota...

 

- Det är bara!

-Ryck upp dig!

- Du borde vara lycklig!

- Att man hittar på!

Ja, jag kan göra listan lång på förståsigpåare.. Ingen av dessa skulle få för sig att de kan bota just cancer eller diabetes... Men fritidspsykologer finns det många av... Ofta med en elak touch.

 

Sverige är vidare i VM

Bildresultat för svenska flaggan

Tänk att jag kan inte förstå allt hat... Det som män... För det var inte många tjejer jag såg (om ens nån) som skrek ut sitt hat mot Jimmy Durmaz.

Det finns inte ord för vad jag tycker om er.


Karma finns det är jag helt säker på!!

Särskillt när Sydkorea slår ut Tyskland....


Ha det gott...


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards